ourgreencar_logo tools team car app facebook linkedin footerillustration

Så fungerar skaderapporteringen (bil)

Om du upptäcker en skada på fordonet – före, under eller efter din bokning – rapporterar du den direkt i appen.
Läs mer om hur det går till samt se vår instruktions video!

1. Skadebesiktning vid start av bokning

När du startar din bokning behöver du genomföra en skadebesiktning av fordonet. Innan du kan låsa upp bilen visas därför en ruta med fordonets aktuella skadelogg.
  • Eventuella befintliga skador är markerade med röda cirklar.
  •  Tryck på en cirkel för att se en bild på skadan.
  • Om det finns flera skador på samma område visas detta genom ett siffertal i cirkeln.
  • En tom cirkel innebär att det inte finns någon registrerad skada på den ytan.

2. Skaderapportering

Om du upptäcker en skada som inte är rapporterad ska du registrera den i appen.Så här gör du:
  1. Tryck på den gula knappen “Rapportera ny skada”.
  2. Markera skadeområdet genom att trycka på en cirkel där skadan sitter på fordonet.
  3. Ta en närbild där skadan syns tydligt.
  4. Ta därefter en översiktsbild så vi ser var på bilen skadan sitter.
  5. Lägg till en kort beskrivning av skadan, exempel:
  6.  “10 cm repa höger bak.”
  7. Välj om bilen är trafiksäker:
    • Välj “JA” om bilen är körbar och säker att framföra i trafik
    • Välj “NEJ” om du är osäker eller om bilen inte är körbar.
Du kan rapportera en skada innan, under eller efter din bokning genom att trycka på knappen “Rapportera skada eller fel”.

3. Rapport slutförd

Din rapport är inskickad när rutan “Rapport slutförd” visas med en tydlig checkmark.Observera:
  • Skador hanteras manuellt av OurGreenCar och syns därför inte direkt i appen.
  • Mindre skador som bedöms som oväsentliga registreras inte alltid i skadeloggen.

4. Vid olycka

Vid allvarliga incidenter gäller följande:
  • Ring 112 vid akuta eller trafikfarliga situationer.
  • Kontakta därefter OurGreenCar Support.
  • Använd aldrig egen bärgning eller reparation utan godkännande.

5. När rapporten är inskickad.

Vi tar över ärendet och hanterar:
  • skadebedömning
  • verkstadsåtgärder
  • uppföljning och eventuell återkoppling
Mindre skador som inte anses väsentliga läggs inte upp i appens skadelogg.

Kontakta oss

Har du några frågor? Kontakta oss så hjälper vi dig!

Kundtjänst

Telefon: +46 (0)10-16 60 555
E-post: support@ourgreencar.se
Kundservice: Frågor och svar

Följ oss

Miljövänliga mobilitetslösningar i en modern stad