ourgreencar_logo tools team car app facebook linkedin footerillustration

Manual Renault Megane E-Tech

Instruktioner för Renault Megane E-Tech.

Vid olycka

Råkar du ut för en allvarlig olycka i trafiken eller krockar med vilt ska du alltid ringa SOS ALARM på 112.

När du sedan får möjlighet, ring vår kundtjänst så hjälper vi dig, OurGreenCar Kundservice: +46101660555.

Behöver bilen bärgas?

Ring alltid oss först och berätta vad som hänt. Ta bilder på bilen om skador uppstått och ladda upp under “Rapportera skada” tillsammans med beskrivning om vad som hänt och registreringsnummer. 

Tryck här för att komma till Renaults instruktionsmanual

Specifikationer

  • Räckvidd: Upp till 300 km (OBS! Bilens räckvidd varierar mycket beroende på utomhustemperatur och körstil)

  • Laddkontakter: Typ 2, CCS EU.

  • Isofix-fästen: Ja

  • Växellåda: Automat

  • Dragkrok: Nej

Hur får jag loss laddkabeln?

För att kunna lossa laddkabeln måste du först aktivera din bokning så att bilen låses upp. Tryck därefter på låsikonsknappen som sitter i laddluckan och plocka sedan ut laddkabeln. Lägg därefter in kabeln i bilens bagageutrymme.

 

Hur startar jag bilen?

Starta bilen genom att trycka ned fotbromsen och trycka på startknappen till höger om ratten. 

Glöm inte att släppa parkeringsbromsen som sitter till vänster.

Välj körläge

Spaken(bakom ratten) har fyra körlägen. D-N-R-P. 

N - Friläge

R - Backa

D - Kör framåt

P - Parkera

  • Trampa alltid ner bromsen samtidigt som du byter körläge.

  • Tryck in knappen längst ut på spaken för att sätta bilen i parkeringsläge. Se bild nedan.

 



För spaken lätt i endera riktning för att sätta bilen i neutralläge.

Hur stänger jag av bilen? 

Stäng av tändningen via av- och på knappen till höger om ratten. Glöm ej bilnyckeln i handskfacket vid temporära stopp! 

Hur låser jag och låser upp bilen?

I handskfacket hittar du bilnyckeln. Den sitter i en tagghållare (OBS: Bilnyckeln måste sättas tillbaka på samma sätt vid avslutning av bokning).  Bilnyckeln fungerar precis som en traditionell bilnyckel och används för att låsa bilen vid temporära stopp under din bokning.

Laddning

Du kan ladda din bokade bil på din hemstation under hela din bokning. Behöver du ladda bilen under resans gång kan du använda bilens navigeringssystem för att hitta till någon av de publika laddplatser som finns. För att göra det går du in på kartan i navigationssystemet och skriver in din destination, bilen kommer automatiskt visa upp laddstationerna som finns längs din väg på kartan. Du står själv för kostnaden för laddning utanför din hemstation.

Utöver bilens navigationssytem finns det många användbara appar och webbsidor som visar tillgängliga laddstationer, till exempel uppladdning.nu och Charge Finder (ingen av dessa sidor har någon association med OurGreenCar).

OurGreenCar kundservice:

OurGreenCar Kundservice: +46101660555

Till oss kan du alltid ringa om du har frågor eller funderingar kring bokning/fordonet eller generella frågor under arbetstid. Jour dygnet runt, endast för akuta ärenden.

# taggar:
elbil, bil, olycka, rapportera skada, manual, krock, bärgning, skador, räckvidd, laddkontakt, laddare, laddstolpe, laddning, isofix, bilbarnstol, barnstol, växellåda, dragkrok, lossa laddkabel, starta bil, körläge, stänga av bil, bokning, låsning, låsa, laddning, felmeddelanden, carry out overhaul, check tyre pressure sensor, adjust tyre pressure, renault assistans, ourgreencar kundservice, nummer, bilnyckel, instruktioner, användning, olycka, transportering, bogsering, skadeanmälan, anmäla skada, skaderapportering, stenskott, repor, fordon, kilometer, tanka, tank, tankning, laddstolpe, laddstation, ladda hemma, ladda borta, ladda bil, ta ut laddkabel, koppla ur laddare, lås upp laddare, hitta laddstation, växel, växelspak, släp, köra, sätta igång bil, komma igång, låsa upp bil, låsa upp dörr, starta bil, varning, varningar, däcktryck, däck, punktering, meddelande, instrumentpanel, support, supportnummer, hjälp

Kontakta oss

Har du några frågor? Kontakta oss så hjälper vi dig!

Kundtjänst

Telefon: +46 (0)10-16 60 555
E-post: support@ourgreencar.se
Kundservice: Frågor och svar

Följ oss

Miljövänliga mobilitetslösningar i en modern stad