ourgreencar_logo tools team car app facebook linkedin footerillustration

Hjälp

Frågor och svar på de vanligaste frågorna om våra fordonspooler.

Filtrera på ämne

medlemskap
cykel
felmeddelande
betalning
elbil
olycka
skada
laddning
app
länsförsäkringar
parkering
självriskreducering
kom igång
parakey

Artiklar

Medlemskap och priser

Här hittar du information om våra olika medlemskap och våra priser.

Läs mer

Manual Christiania lådcykel

Här hittar du instruktioner och hjälp för dig som vill använda Christiania lådcykel 

Läs mer

Manual Cargobike lådcykel

Här hittar du instruktioner och hjälp för dig som vill använda Cargobike lådcykel 

Läs mer

Manual Crescent Elora elcykel

Här hittar du instruktioner och hjälp för dig som vill använda Crescent elcykel 

Läs mer

Felmeddelande: Det här fordonet är inte tillgängligt just nu.

Får du upp det här meddelandet betyder det att fordonet du försöker boka tyvärr är upptaget för den önskade tidsperioden. Prova att välja ett annat fordon i appen.

Läs mer

Felmeddelande: Dörrarna är öppna, reservationen kunde inte avslutas. Vänligen stäng alla dörrar och försök igen.

Prova att öppna och stänga samtliga bildörrar, inklusive bagageluckan. 
Prova sedan att avsluta din bokning på nytt. 

Läs mer

Felmeddelande: Fönsterna är öppna, reservationen kunde inte avslutas. Vänligen stäng alla fönster och försök igen.

Kontrollera så att alla rutor är stängda och försök avsluta din bokning på nytt.

Läs mer

Felmeddelande: Nyckeln är inte i nyckelhållaren, reservationen kunde inte avslutas. Vänligen sätt nyckeltaggen i nyckelhållaren och försök igen.

Nyckeln har inte satts tillbaka i den hållare som den togs ut ur från handskfacket.
Sätt den svarta taggen på nyckelringen, i hållaren som du finner i handskfacket.

Läs mer

Hur ser jag vilket kort som är registrerat / hur lägger jag till betalkort?

Du kan se ditt registrerade kort på din faktura när den kommer. Om du inte har fått en faktura än, vänta tills månadsskiftet för att se det registrerade kortet och för att ändra dina uppgifter vid behov.

Läs mer

Hur lägger jag till betalkort?

När du registrerar dig som användare registrerar du också betalkort. Vill du sedan ändra betalkort kan du göra det när du får din faktura på din mejladress. Följ länken i mejlet som leder dig till fakturan och ändra dina kortuppgifter under “Betala”.

Läs mer

Felmeddelande: Bilen är igång, reservationen kunde inte avslutas. Vänligen stäng av tändningen och försök igen.

Stäng av tändningen genom att trycka på start/stopp-knappen i bilen.

Läs mer

Hur betalar jag?

När du blir användare hos oss registrerar du en mejladress och ett betalkort. När du använt ett fordon får du en faktura på beloppet i början av nästkommande månad. Har du tillräckligt med saldo för att täcka fakturans belopp på betalkortet, gör vi en automatisk dragning på förfallodagen den 27:e. Önskar du betala i förväg kan du med enkelhet trycka på ”Betala” och följa din banks instruktioner för onlineköp för att betala din faktura.

Läs mer

Vart skickar ni min faktura?

Fakturan skickas via e-post till den mailadress du registrerade dig med hos oss.

Vi fakturerar alltid i början på nästkommande månad.

Läs mer

Jag kan inte betala min faktura

Kontakta oss på support@ourgreencar.se. Skicka med ditt fakturanummer i mejlet så blir det lättare för oss att hjälpa dig! Fakturanumret står i mejlet du fått med din faktura.

Läs mer

Felmeddelande: Reservationen kunde inte avslutas. Vänligen starta om appen och försök igen.

Starta om appen och försök igen. Kontakta vår support på support@ourgreencar.se eller ring oss på +46 10 166 05 55, om problemet kvarstår, så hjälper vi dig. Glöm inte att ta en skärmdump på felet för att vi lättare ska kunna hjälpa dig.

Läs mer

Manual Cykelvagn

Här hittar du instruktioner och hjälp för dig som vill använda Cykelvagn

Läs mer

Automatisk dragning

Vi gör en automatisk dragning från ditt registrerade kort den 27:e varje månad.

Om det finns tillräckligt saldo på ditt registrerade kort för att täcka din fakturas kostnad kommer beloppet dras. Om vi inte kan ta betalt av dig får du ett påminnelsemail.

Läs mer

Vilka betalmetoder erbjuder ni?

Vi använder oss endast av kortbetalning.

Läs mer

Jag har använt ett fordon, när kommer fakturan?

Vi fakturerar alltid i början på nästkommande månad.

Om du till exempel har gjort en bokning den 28:e juni får du fakturan till din registrerade mejladress i början på juli. Pengarna dras från ditt registrerade bankkort den 27:e varje månad.

Läs mer

Förfallodag

Förfallodag för faktura är 27:e varje månad om inget annat specifikt anges. 

Du ser både belopp och förfallodag i mailet som skickas ut angående din faktura.

Läs mer

Jag ser inte min bilpool i appen

Om din faktura har förfallit har ditt medlemskap tillfälligt inaktiverats. Kontakta oss på support@ourgreencar.se så hjälper vi dig vidare. Berätta i mailet att din faktura förfallit för att vi enklare ska kunna hjälpa dig.

Läs mer

Erbjuder ni delbetalning?

Nej, vi erbjuder inte delbetalning i dagsläget tyvärr.

Läs mer

Hur får jag kvitto på min betalning/sparar mina fakturor?

För att se din faktura och spara, trycker du på knappen ”Se faktura och betala”  i ditt fakturamejl. På den sidan kan du sedan trycka på knappen ”Ladda ned” för att spara din faktura till din enhet.

Läs mer

Felmeddelande: Anslutningen till cykellåset misslyckades. Se till att du har både Bluetooth och platstjänster aktiverade och försök igen.

Bluetooth och platstjänster måste vara aktiverade för att du ska kunna ansluta till cykellåset. Det gör du under dina inställningar i din telefon och ser olika ut beroende på vilken telefon du har. Se också till att du inte har några övriga enheter kopplade via Bluetooth, exempelvis hörlurar, koppla isåfall bort dem och prova att ansluta cykellåset igen.

Läs mer

Något på min faktura stämmer inte

Om något på din faktura inte stämmer ska du kontakta oss på support@ourgreencar.se

Skriv ditt fakturanummer i mejlet och vad som inte stämmer för att vi enklare ska kunna hjälpa dig.

Läs mer

Manual Renault Zoe 41

Här hittar du instruktioner och hjälp för dig som vill använda Renault Zoe 41

Läs mer

Felmeddelande: Försök att låsa upp cykeln misslyckades. Se till att låset inte blockeras av cykelns ekrar eller andra föremål.

Något är i vägen för låset, på bilderna ser du hur en korrekt låsning ser ut. 
Testa att snurra hjulet lite för att skapa nya ytor mellan ekrarna. Se dessutom till att kättingen sitter intryckt hela vägen in i låset.


Läs mer

Manual Renault Zoe 52

Här hittar du instruktioner och hjälp för dig som vill använda Renault Zoe 52

Läs mer

Felmeddelande: Anslutningen till cykellåset förlorades, starta om appen och försök igen.

Kontrollera att Bluetooth inte är avslaget och/eller kopplat till andra enheter och prova att starta om din telefon och försök igen. Du hittar Bluetooth under inställningar i din telefon.

Läs mer

Felmeddelande: Reservationen kunde inte startas. Var vänlig starta om applikationen och försök igen.

Kontrollera att du har täckning och nät på din telefon och prova att starta om din telefon och försök igen.

Läs mer

Vid olycka

Råkar du ut för en allvarlig olycka i trafiken eller krockar med vilt ska du alltid ringa 112.

När du sedan får möjlighet, ring vår kundtjänst på +46 010-16 60 555 så hjälper vi dig.

Läs mer

Felmeddelande: Ett fel uppstod när bokning skulle avbrytas.

Starta om appen och försök igen.  Kontakta vår support på support@ourgreencar.se eller ring oss på +46 10 166 05 55, om problemet kvarstår, så hjälper vi dig. Glöm inte att ta en skärmdump på felet för att vi lättare ska kunna hjälpa dig.

Läs mer

Felmeddelande: Fordonet är redan bokat i den önskade tidsperioden.

Fordonet är redan bokat under den önskade tidsperioden, välj en annan tid eller boka ett annat fordon i närheten.

Läs mer

Felmeddelande: Starttid kan inte vara senare än sluttid.

Du har valt en starttid som är senare än sluttiden, välj en tidigare starttid och försök igen.

Läs mer

Manual Renault Megane E-Tech

Här hittar du instruktioner och hjälp för dig som vill använda Renault Megane E-Tech

Läs mer

Felmeddelande: Starttid kan inte vara bakåt i tiden.

Du har valt en starttid som är bakåt i tiden, välj en senare starttid och försök igen.

Läs mer

Manual Nissan Leaf

Här hittar du instruktioner och hjälp för dig som vill använda Nissan Leaf

Läs mer

Felmeddelande: Startdatum kan inte vara senare än slutdatum.

Kontrollera vilket datum du valt att boka och ändra datum så att startdatum är tidigare än slutdatum.

Läs mer

Felmeddelande: Startdatum kan inte vara bakåt i tiden.

Du har råkat välja ett datum som är tidigare än dagens datum, välj ett senare datum till din bokning.

Läs mer

Felmeddelande: Slutdatum kan inte vara bakåt i tiden.

Du har råkat välja ett datum som är tidigare än dagens datum, ändra till ett senare datum.

Läs mer

Felmeddelande: Ett fel uppstod när fordonet skulle låsas.

Starta om appen och försök igen. Kontakta vår support på support@ourgreencar.se eller ring oss på +46 10 166 05 55, om problemet kvarstår, så hjälper vi dig. Glöm inte att ta en skärmdump på felet för att vi lättare ska kunna hjälpa dig.

Läs mer

Felmeddelande: Ett fel uppstod när fordonet skulle låsas upp.

Starta om appen och försök igen. Kontakta vår support på support@ourgreencar.se eller ring oss på +46 10 166 05 55, om problemet kvarstår, så hjälper vi dig. Glöm inte att ta en skärmdump på felet för att vi lättare ska kunna hjälpa dig.

Läs mer

Felmeddelande: Fordonet är inte tillgänglig under denna period.

Fordonet du har valt går inte att boka under den valda tidsperioden, det kan till exempel bero på att det är bokat av en annan användare eller att det behöver service. Boka en annan tid eller välj ett annat fordon.

Läs mer

Felmeddelande: Ogiltig längd på bokningen.

Dubbelkolla så att du inte råkat välja samma starttid som sluttid eller att du valt starttid efter sluttid. Ändra tiden för att spara din bokning.

Läs mer

Felmeddelande: Ett fel uppstod när meddelandet skulle skickas.

Starta om appen och försök igen. Kontakta vår support på support@ourgreencar.se eller ring oss på +46 10 166 05 55, om problemet kvarstår, så hjälper vi dig. Glöm inte att ta en skärmdump på felet för att vi lättare ska kunna hjälpa dig.

Läs mer

Felmeddelande: Ett fel uppstod när länken skulle öppnas.

Starta om appen och försök igen. Kontakta vår support på support@ourgreencar.se eller ring oss på +46 10 166 05 55, om problemet kvarstår, så hjälper vi dig. Glöm inte att ta en skärmdump på felet för att vi lättare ska kunna hjälpa dig.

Läs mer

Felmeddelande: Ett fel uppstod när ändringarna skulle sparas.

Starta om appen och försök igen. Kontakta vår support på support@ourgreencar.se eller ring oss på +46 10 166 05 55, om problemet kvarstår, så hjälper vi dig. Glöm inte att ta en skärmdump på felet för att vi lättare ska kunna hjälpa dig.

Läs mer

Manual Tesla Model 3 och Y

Här hittar du instruktioner och hjälp för dig som vill använda Tesla Model 3 och Y

Läs mer

Felmeddelande: Ett fel har inträffats i samband med återställning av ditt lösenord.

Kontrollera att kraven för lösenord är uppfyllda och att du angett samma lösenord på raden för nytt lösenord och raden under där du bekräftar ditt nya lösenord. Tryck på ikonen med ett öga i raden där du skriver in lösenordet för att se vad du skriver. Lösenordet måste innehålla minst: en stor bokstav, en liten bokstav, en siffra, ett specialtecken till exempel !@%#.

Läs mer

Felmeddelande: Åtkomst till bildbibliotek ej aktiverat. Var vänlig aktivera åtkomst till bildbiblioteket.

För att kunna skicka in en ladda upp en bild till oss för att till exempel rapportera en skada i vår support behöver du aktivera åtkomst till bilder genom din telefons inställningar. Detta ger dig möjlighet att ladda upp en bild till oss så att vi lättare kan hjälpa dig. Det betyder inte att vi har tillgång till ditt bildbibliotek.

Läs mer

Felmeddelande: Är du tidigare kund hos oss och kan ej logga in? Var vänlig återställ ditt lösenord!

Vi har höjt kraven på lösenord sedan du loggade in sist och ditt gamla lösenord följer inte de nya kraven. Återställ ditt lösenord och se till att det innehåller minst: en stor bokstav, en liten bokstav, en siffra, ett specialtecken till exempel !@%#.

Läs mer

Felmeddelande: Vänligen ange en giltig e-postadress.

Kontrollera att din e-postadress stämmer överens med din registrerade e-postadress för att få ditt lösenord.

Läs mer

Manual Volkswagen ID.3 och ID.4

Här hittar du instruktioner och hjälp för dig som vill använda Volkswagen ID-modeller

Läs mer

Felmeddelande: Ett fel uppstod vid start av BankID-applikation. Vänligen se till att du har BankID-applikationen installerad på din enhet.

För att kunna logga in med BankID måste du ha det på samma enhet som applikationen, det vill säga använder du appen på mobiltelefonen behöver du ha ett BankID på din mobiltelefon. Ladda ner BankID-appen på enheten du använder appen på och skapa ett BankID till den via din bank.
Har du redan BankID på samma enhet, prova att stänga ner och starta om appen.

 

Läs mer

Felmeddelande: Ett fel uppstod vid inloggningsförsök till BankID.

Starta om både Ourgreencars app och BankID-appen och försök igen. Kontakta vår support på support@ourgreencar.se eller ring oss på +46 10 166 05 55, om problemet kvarstår, så hjälper vi dig. Glöm inte att ta en skärmdump på felet för att vi lättare ska kunna hjälpa dig.

Läs mer

Det är punktering på cykeln.

Om du upptäcker punktering på cykeln när du ska starta din bokning, meddelar du oss genom appen. Vid din bokning hittar du ikonen “Rapportera skada”, klicka här för att kontakta oss. Ta en bild på punkteringen och ladda upp och beskriv det du upptäckt. 

Om du fått punktering under bokningen ska du hoppa av cykeln och leda tillbaka den till ursprungsplatsen och rapportera den till oss på samma sätt.

Läs mer

Hjulet är skadat, eldetaljer brutna/sönder, annat som förhindrar en resa, något är sönder.

Om skadan på cykeln upptäcks på cykelns uppställningsplats, meddelar du oss genom appen. Vid din bokning hittar du ikonen “Rapportera skada”, klicka där för att kontakta oss. Ta en bild på skadan och ladda upp tillsammans med en beskrivning av det du upptäckt. 

Om en betydande skada sker under bokningen gör du en anmälan på samma sätt och tar  tillbaka cykeln till ursprungsplatsen.

Läs mer

Cykeln är stulen eller saknas.

Om du upptäcker att cykeln är borta när du ska starta din bokning, meddelar du oss genom appen genom att klicka på ikonen “Rapportera skada” under din bokning. Ta bilder på platsen där cykeln skulle stått parkerad och ladda upp tillsammans med en beskrivning av det du upptäckt.

Om cykeln blir stulen under din bokning ska du göra en anmälan via appen på samma sätt via “Rapportera skada”. Beskriv händelsen, plats och tidpunkt.

Läs mer

Stöld av tillhörande cykeldel

Om du upptäcker att laddare, sadel, kätting eller annan tillhörande cykeldel är stulen när du ska starta din bokning meddelar du oss genom appen. Vid din bokning hittar du ikonen “Rapportera skada”, klicka där för att kontakta oss. Ta en bild på cykeln där man ser vad som saknas och ladda upp den tillsammans med en beskrivning av det du upptäckt.

Observera att om cykeln saknar lampor eller ringklocka får cykeln inte framföras i trafik enligt lag.

Läs mer

Så laddar du din elbil

Här hittar du instruktioner och hjälp för dig ladda din elbil

Läs mer

Du upptäcker att elbilen är skadad när du ska starta din bokning.

Om du upptäcker en skada på bilen på uppställningsplatsen när du ska starta din bokning, meddelar du oss genom appen. Vid din bokning hittar du ikonen “Rapportera skada”, klicka där för att kontakta oss. Ta en bild på skadan och ladda upp den tillsammans med en beskrivning av det du upptäckt.

Läs mer

Du upptäcker att elbilen har punktering när du ska starta din bokning.

Om du upptäcker en punktering på bilen på uppställningsplatsen, meddelar du oss genom appen. Vid din bokning hittar du ikonen “Rapportera skada”, klicka där för att kontakta oss. Ta en bild på punkteringen och ladda upp den tillsammans med en beskrivning av det du upptäckt. 

Läs mer

Du har krockat med bilen/skadat den eller varit med om en olycka.

Om en skada sker under bokningen ska du stanna bilen, ta bilder och om det är möjligt, köra tillbaka den till uppställningsplatsen. Gör en anmälan via appen vid “Rapportera skada” under din bokning, bifoga bilder och beskriv händelsen så noggrant som möjligt.

Om du inte kan köra tillbaka bilen, gör du en anmälan via appen på samma sätt, ringer till vår support och till respektive bilmärkes assistans för bärgning. Deras telefonnummer är listade nedan. Ta bilder på skadan och om annat fordon är inblandat i olyckan ta även bilder på det fordonet. Samla uppgifter från inblandade och ta bilder på olycksplatsen.

Sker en allvarlig olycka ringer du alltid 112 först. När och om det sedan är möjligt, kontakta oss på OurGreenCar på nummer +46 010-16 60 555 (Knappval 2, sedan 1). 

Assistans för bärgning

Volkswagen vägassistans: +46 20-66 55 00

Tesla vägassistans: +46 775-88 80 36

Renault vägassistans: +46 20-25 05 00

Nissan vägassistans: +46 8-50 10 30 00

Läs mer

Du är ute och kör och får punktering.

Om det inte är möjligt att framföra bilen ringer du till Supporten samt till respektive märkesassistans för bärgning. Gör en anmälan via appen genom att under din bokning klicka på ikonen “Rapportera skada”. Ta en bild på punkteringen och ladda upp den tillsammans med en beskrivning av det som hänt.

Läs mer

Du är ute och kör får ett stenskott på rutan

Om en skada sker under bokningen ska du stanna bilen, ta bilder och om möjligt kör tillbaka den till ursprungsplatsen. Gör en anmälan via appen genom att under din bokning klicka på ikonen “Rapportera skada”. Ta en bild på skadan och ladda upp den tillsammans med en beskrivning av det som hänt.

Läs mer

Du har lämnat tillbaka bilen och upptäcker en skada.

Om en skada sker under bokningen och du upptäcker det när du lämnar tillbaka bilen meddelar du oss via appen. Gör en anmälan genom att under din bokning klicka på ikonen “Rapportera skada”. Ta en bild på skadan och ladda upp den tillsammans med en beskrivning av det som hänt.

Läs mer

Du har lämnat tillbaka bilen och upptäckt punktering.

Om du upptäcker punktering när du lämnat tillbaka bilen på ursprungsplatsen meddelar du oss genom appen. Gör en anmälan genom att under din bokning klicka på ikonen “Rapportera skada”. Ta en bild på punkteringen och ladda upp den tillsammans med en beskrivning av det som hänt.

Läs mer

Laddsladd saknas eller är stulen

Om du upptäcker att laddsladden saknas på uppställningsplatsen ska du meddela oss genom appen. Vid din bokning hittar du ikonen “Rapportera skada”, klicka här för att kontakta oss och beskriv det du upptäckt så noggrant som möjligt.

Läs mer

Det saknas spolarvätska och du kan inte se genom framrutan.

Om framrutan är smutsig och spolarvätska saknas meddelar du oss genom appen. Vid din bokning hittar du ikonen “Rapportera skada”, klicka här för att kontakta oss. Ta en bild på framrutan och ladda upp den tillsammans med en beskrivning av det du upptäckt. Om du fortsatt vill använda bilen måste du fylla på spolarvätskan. Vi ersätter dig för kostnaden efter att en anmälan om ärendet gjorts och blivit bekräftat.

Läs mer

Är det tillåtet att ha husdjur i bilen?

Det är inte tillåtet att ha husdjur i våra bilar om inte “hundbil” är angivet för fordonet. 

 

Läs mer

Finns det specifika bilar som jag får lov att ha mitt husdjur i?

En del dedikerade fordonspooler har valt att ha så kallade “hundbilar”, om sådan bil finns tillgänglig i din fordonspool kommer detta stå angivet brevid registreringsnumret i bokningsvyn.
I dessa bilar får du lov att ha med ditt husdjur. 

Observera att fordonet skall lämnas i ett fint och städat skick efter att du har haft ditt husdjur i bilen. Använd transportbur eller annat skydd för sätena.

Vid överdriven nedsmutsning kan avgift tas ut enligt användarvillkoren

 

Läs mer

Betalar jag för hela min reservation eller endast den tid jag nyttjar fordonet?

Du betalar för hela din reservation, även om du väljer att avsluta din bokning tidigare/starta din bokning senare så kommer du att debiteras för hela bokningsperioden.

Läs mer

Vem står för kostnaden av eventuella vägtullar/trängselskatt?

OurGreenCar står för eventuella vägtullskostnader och trängselskatter.

Läs mer

Vem står för kostnaden av eventuella broavgifter eller betalvägsavgifter

 Användare står för eventuella broavgifter eller betalvägsavgifter.

Läs mer

Får man övningsköra med era poolbilar?

Det går bra att övningsköra med OurGreenCars bilar.

Observera att det är handledaren som behöver vara medlem i fordonspoolen samt att handledaren bär hela ansvaret för fordonet under körningen. 

 

Läs mer

Kom igång/Snabbguide

Vi har satt ihop en guide så att du enkelt kan komma igång och använda vår app!

Läs mer

Manual Batavus elcykel

Här hittar du instruktioner och hjälp för dig som vill använda Batavus elcykel

Läs mer

Hur ansöker jag om parkeringsplats hos er?

Du ansöker om parkeringsplats via er egna portalsida. 

Du kommer till er portalsida genom att skriva in följande i sökfältet: [bostadsnamn].ourgreencar.se där ”[bostadsnamn]” är just er specifika adress (exempelvis BRF-namn). Denna hittar du i exempelvis bopärmen.
Kontakta din förening eller hyresvärd för korrekt portalsida.

 

Läs mer

Hur säger jag upp min parkeringsplats hos er?

Om du vill säga upp din befintliga parkering, skicka in ett mail till oss på support@ourgreencar.se där du inkluderar fullständigt namn, adress, parkeringsplats, projekt, samt vilket datum du önskar uppsägning.

Läs mer

Hur lång uppsägningstid är det för min parkeringsplats?

Uppsägningstiden varierar beroende på ditt parkeringsavtal.
Kontakta oss på mail för mer information i frågan samt för att säga upp din parkeringsplats. 

Läs mer

Något på min parkeringsfaktura stämmer inte

Om något på din faktura inte stämmer ska du kontakta oss på support@ourgreencar.se

Skriv ditt fakturanummer i mejlet och vad som inte stämmer för att vi enklare ska kunna hjälpa dig.

Läs mer

Hur får jag kvitto på min betalning/sparar mina parkeringsfakturor?

För att se din faktura och spara, trycker du på knappen ”Se faktura och betala”  i ditt fakturamejl. På denna sida kan du sedan trycka på knappen ”Ladda ned” för att spara din faktura till din enhet.

Läs mer

Erbjuder ni delbetalning för parkeringsfakturor?

Nej, vi erbjuder inte delbetalning i dagsläget.

Läs mer

Förfallodag för parkeringsfaktura

Förfallodagen på fakturorna är den 27:e varje månad om inget annat anges. 

Du ser både belopp och förfallodag på fakturan som skickas ut till din mejl.  

Läs mer

Jag har blivit tilldelad en parkeringsplats, när kommer fakturan?

Vi fakturerar alltid i början på nästkommande månad.

Pengarna dras från ditt registrerade bankkort den 27:e varje månad.

Läs mer

Vilka betalmetoder erbjuder ni för betalning av parkering?

Vi använder oss endast av kortbetalning.

Läs mer

Automatisk dragning av parkeringsfaktura

Vi gör en automatisk dragning från ditt registrerade kort den 27:e varje månad.

Om det finns tillräckligt saldo på ditt registrerade kort för att täcka din fakturas kostnad kommer beloppet dras. Om vi inte kan ta betalt av dig får du ett påminnelsemail.

Läs mer

Jag kan inte betala min parkeringsfaktura

Kontakta oss på support@ourgreencar.se. Skicka med ditt fakturanummer i mejlet så blir det lättare för oss att hjälpa dig! Fakturanumret står i mejlet du fått med din faktura.

Läs mer

Vart skickar ni min parkeringsfaktura?

Fakturan skickas via e-post till den mailadress du registrerade dig med hos oss.

Läs mer

Hur betalar jag för min parkeringsplats?

När du blir användare hos oss registrerar du en mejladress och ett betalkort. När du blivit tilldelad en parkeringsplats får du en faktura i början av nästkommande månad.
Har du tillräckligt med saldo för att täcka fakturans belopp på betalkortet, gör vi en automatisk dragning på förfallodagen den 27:e. Önskar du betala i förväg kan du med enkelhet trycka på ”Betala” och följa din banks instruktioner för onlineköp för att betala din faktura.

Läs mer

Hur ser jag vilket kort som är registrerat /hur lägger jag till betalkort för mina parkeringsfakturor?

Du kan se ditt registrerade kort på din faktura när den kommer. Om du inte har fått en faktura än, vänta tills månadsskiftet för att se det registrerade kortet och för att ändra dina uppgifter vid behov.

Läs mer

Boka fordon, starta bokning och avsluta bokning

Vi har satt ihop en instruktionsmanual för hur du bokar ditt fordon och startar din åktur och avslutar den.

 

Läs mer

Snabbguide av app 'Min profil'

Här har vi samlat information om vad kategorierna under din profil betyder och vilken funktion de har.

Läs mer

Vad innebär självriskreducering som erbjuds i appen?

Om du väljer att addera självriskreducering på din bokning så innebär detta att din totala självrisk halveras vid eventuell skada eller olycka.

Läs mer

Vad är kostnaden för självriskreducering?

9 kr/h, 99 kr/24 h och 169 kr/helg

Läs mer

Var lägger jag till självriskreducering för min bokning?

När du startat din bokning kommer det upp en pop-up ruta som frågar om du vill aktivera självriskreducering till din reservation, du kan då välja att lägga till detta för den specifika bokningen eller avböja erbjudandet.

Du kan även gå in under "Min profil" i appen och sedan klicka in på “Profil” där kan du välja att aktivera “automatisk självriskreducering” således kommer självriskreducering att aktiveras automatiskt på samtliga reservationer du upprättar framgent.

 

Läs mer

Kom igång!

Se i filmerna nedan hur lätt det är att bli medlem och få tillgång till våra bilpoolsbilar. Upptäck varför bilpool är intressant, hur man gör och sedan använder bilarna.

Läs mer

Kom igång med Parakey!

Vi förklarar hur du använder appen 'ParaKey' för att få åtkomst till utrymmen för våra fordon.

Läs mer

Så fungerar våra laddstolpar

Här hittar du instruktioner gällande aktivering av laddning på fordonens hemstationer

Läs mer

Snabbguide av app 'Min profil' för parkeringskund

Här har vi samlat information om vad kategorierna under din profil betyder och vilken funktion de har. Läs mer om hur du byter registreringsnummer för din parkering här!

Läs mer

Hur använder jag min tillgängliga pott?

Om du har en tillgänglig pott hos oss så syns denna under 'min profil' i appen. 
Din pott kommer automatiskt att dras av på din nästkommande faktura, du behöver alltså inte göra något för att aktivera din pott. 
Potten uppdateras i appen efter varje månatlig fakturering.   
(Observera att potten inte appliceras på självriskreducering eller parkering).


Läs mer

Vad betyder 'Min pott' i appen?

Om du har en innestående rabatt hos oss så syns denna under 'Min pott'. 
Du kan få sådan rabatt genom exempelvis ett välkomsterbjudande via din fastighet eller din arbetsgivare. 
Denna rabatt kommer sedan automatiskt att dras av på din nästkommande faktura i samband med att du nyttjar fordonen. 
(Observera att potten inte appliceras på självriskreducering eller parkering)

För att se din tillgängliga pott besöker du din profil genom att klicka på ikonen med tre streck längst ner till höger i din app. 
Klicka sedan på 'profil', där kan du se din tillgänglia pott, när denna utgår samt när den senast uppdaterades. 


Läs mer

Manual Ecoride Ambassador

Här hittar du instruktioner och hjälp för dig som vill använda Ecoride elcykel

Läs mer

Manual Ecoride Ambassador LF

Här hittar du instruktioner och hjälp för dig som vill använda Ecoride elcykel från Länsförsäkringar

Läs mer

Manual Volkswagen ID.3

Här hittar du instruktioner och hjälp för dig som vill använda Volkswagen ID-modeller

Läs mer

Manual Toyota RAV4

Här hittar du instruktioner och hjälp för dig som vill använda Toyotas bilmodeller

Läs mer