ourgreencar_logo tools team car app facebook linkedin footerillustration

Manual Renault Zoe 41

Här hittar du instruktioner för Renault Zoe 41.

Vid olycka

Råkar du ut för en allvarlig olycka i trafiken eller krockar med vilt ska du alltid ringa SOS ALARM på 112.

När du sedan får möjlighet, ring vår kundtjänst så hjälper vi dig, OurGreenCar Kundservice: +46101660555.

Behöver bilen bärgas?

Ring alltid oss först och berätta vad som hänt. Ta bilder på bilen om skador uppstått och ladda upp under “Rapportera skada” tillsammans med beskrivning om vad som hänt och registreringsnummer.

Mindre allvarliga olyckor och skador på bil

Under “Mina bokningar” klickar du på “Rapportera skada”. Ta bilder på bilen om skador uppstått ladda upp, i textrutan beskriver du vad som hänt och fordonets registreringsnummer.

Tryck här för att komma till Renaults instruktionsmanual

Specifikationer

  • Räckvidd: Upp till 285 km (OBS! Bilens räckvidd varierar mycket beroende på utomhustemperatur och körstil)

  • Laddkontakter: Typ 2

  • Isofix-fästen: Ja

  • Växellåda: Automat

  • Dragkrok: Nej

Hur får jag loss laddkabeln?

För att kunna lossa laddkabeln måste du först aktivera din bokning så att bilen låses upp. Innan laddaren kan tas ut behöver även uttaget låsas upp via en knapp som sitter till vänster om ratten och symboliserar en sladdikon, se bild nedan på punkt 4. När bilen sedan ska laddas används samma knappar till vänster om ratten för att öppna laddluckan.

Du kan också använda bilnyckeln för att lossa laddkabeln, se punkt 5 på bilden nedan.

 

 

Hur startar jag bilen?

Starta bilen genom att trycka ned fotbromsen och trycka på startknappen till höger om ratten.

 

Välj körläge

Tryck in knappen på växelspaken för att förflytta spaken till önskat körläge.

P - Parkera

R - Backa

N - Friläge

D - Kör framåt

 

  •  Trampa alltid ner bromsen samtidigt som du byter körläge.

Hur stänger jag av bilen? 

Lägg bilen i parkeringsläget, lyft handbromsen och stäng av tändningen via av- och på knappen till höger om ratten. Glöm ej bilnyckeln i handskfacket vid temporära stopp!

Hur låser jag och låser upp bilen under min bokning?

I handskfacket hittar du bilnyckeln. Den sitter i en tagghållare (OBS: Bilnyckeln måste sättas tillbaka på samma sätt vid avslutning av bokning). Bilnyckeln fungerar precis som en traditionell bilnyckel och används för att låsa bilen vid temporära stopp under din bokning.

Laddning

Du kan ladda din bokade bil fritt från din hemstation under hela din bokning. Behöver du ladda bilen under resans gång kan du använda bilens navigationssystem för att hitta till någon av de publika laddplatser som finns. För att göra det går du in på kartan i navigationssystemet och skriver in din destination, bilen kommer automatiskt visa upp laddstationerna som finns längs din väg på kartan. Du står själv för kostnaden för laddning utanför din hemstation. Utöver bilens navigationssystem finns det många användbara appar och webbsidor som visar tillgängliga laddstationer, till exempel uppladdning.nu och Charge Finder (ingen av dessa sidor har någon association med OurGreenCar).

Hur aktiverar jag sätesvärmen i bilen?

Du hittar ett reglage för att aktivera sätesvärmen i förarsätet på vänstersidan av mittkonsollen vid ditt högra ben.
Du hittar ett likadant reglage på högersidan av mittkonsolen för att aktivera sätesvärmen i passagerarsätet.

Vrid reglaget till något av lägena 12 eller 3 (beroende på önskad temperatur). Kontrollampan tänds på instrumentpanelen när sätesvärmaren är på.

Vrid reglaget till läge OFF för att stänga av sätesvärmaren.

OurGreenCar kundservice

Vårt nummer: +46101660555

Till oss kan du alltid ringa om du har frågor eller funderingar kring din bokning, fordonet eller generella frågor under arbetstid. Vår jour har öppet dygnet runt, endast för akuta ärenden.

# taggar:
elbil, bil, olycka, rapportera skada, manual, krock, bärgning, skador, räckvidd, laddkontakt, laddare, laddstolpe, laddning, isofix, bilbarnstol, barnstol, växellåda, dragkrok, lossa laddkabel, starta bil, körläge, stänga av bil, bokning, låsning, låsa, laddning, felmeddelanden, carry out overhaul, check tyre pressure sensor, adjust tyre pressure, renault assistans, ourgreencar kundservice, nummer, bilnyckel, instruktioner, användning, olycka, transportering, bogsering, skadeanmälan, anmäla skada, skaderapportering, stenskott, repor, fordon, kilometer, tanka, tank, tankning, laddstolpe, laddstation, ladda hemma, ladda borta, ladda bil, ta ut laddkabel, koppla ur laddare, lås upp laddare, hitta laddstation, växel, växelspak, släp, köra, sätta igång bil, komma igång, låsa upp bil, låsa upp dörr, starta bil, varning, varningar, däcktryck, däck, punktering, meddelande, instrumentpanel, support, supportnummer, hjälp, värme, säte

Kontakta oss

Har du några frågor? Kontakta oss så hjälper vi dig!

Kundtjänst

Telefon: +46 (0)10-16 60 555
E-post: support@ourgreencar.se
Kundservice: Frågor och svar

Följ oss

Miljövänliga mobilitetslösningar i en modern stad